Personel Hareketliliğinden Faydalanan veya Faydalanacak Personellerin Hazırlaması Gereken Belgeler Hakkında
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ PROGRAMINDAN FAYDALANACAK PERSONELLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR HAKKINDA BİLGİLENDİRME
Erasmus Programı kapsamında programdan faydalanmaya hak kazanan personellerin belge teslim süreçlerinde uyması gereken kurallar bulunmaktadır. Personel Ders verme veya Personel Eğitim Alma Hareketliliklerinden faydalanacak olan veya hareketliliği tamamlamış olan personellerimizin Erasmus Ofisine teslim etmesi gereken belgelerin poşet dosya içinde, tek seferde ve eksiksiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
Lütfen belgelerinizi personellerimize WhatsApp üzerinden göndermeyiniz !
Telefonda fotoğrafı çekilerek gönderilen belgeler taranmış belge olarak kabul edilmeyecektir !
Tüm belgeler fotokopi olarak ve aynı belgeler dijital ortamda taranmış olarak e-posta yoluyla tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.
Dijital olarak gönderilecek taranmış belgeler gönderilirken aşağıda belirtildiği şekilde tek epostada gönderilmesi gerekmektedir.
Dijital olarak gönderilecek belgeler hareketlilik öncesine ait ise; Personelin Adı ve Soyadı Hareketlilik Öncesi Belgeler
Dijital olarak gönderilecek belgeler hareketlilik sonrasına ait ise; Personelin Adı ve Soyadı Hareketlilik Sonrası Belgeler
Hareketlilik Öncesi Belgeler
1- Davet Mektubu;
Karşı kurumun resmi antetli kağıdında hazırlanmış olması gerekmektedir. Davet Mektubunda; karşı kurumun logosu, adresi, iletişim bilgileri, belgeyi imzalayan kişinin bilgileri, imzası ve kaşesinin yer alması gerekmektedir. Aynı zamanda, hareketlilik gerçekleştirecek personelin adı soyadı, staj tarihleri gibi temel bilgilerin de bulunması gerekmektedir.
2- Personel Ders Verme veya Eğitim Alma Hareketlilik Sözleşmesi (Mobility Agreement for Teaching/ Training)
Ders Verme Hareketlilik Sözleşmesi için tıklayınız
Eğitim Alma Hareketlilik Sözleşmesi için tıklayınız
Bu belge, personelin hareketlilik süresince neler yapacağını, hareketliliğin hedeflerini ve çıktılarını belirleyeceği bir belgedir. Belgede, karşı kuruma ilişkin bilgiler, üniversitemize ait bilgiler ve hareketlilik gerçekleştirecek personele ilişkin bilgilerin eksiksiz bir şekilde doldurulması gerekmektedir.
Belgeyi, alanınız ile uyumlu bir şekilde doldurmanız gerekmektedir. (Tüm bölümler eksiksiz bir şekilde doldurulduktan sonra tarafınızca imzalanmalı ve Erasmus Kurum Koordinatörümüze (Doç. Dr. İrem ÖZGÖREN KINLI) imzalatıp karşı kuruma göndermeniz gerekmektedir. Belge karşı kurum tarafından da imzalandıktan sonra taratılıp size gönderilmelidir. 3 tarafça imzalanan belge, dosya içinde gerekli diğer belgeler ile birlikte ofisimize iletilmelidir.
3- Personel Bilgi Formu
Bilgi Formu için tıklayınız
4- Rektörlük Olurlu Görevlendirme
Personel bulunduğu fakülte aracılığı ile işlemi başlatması gerekmektedir. Görevlendirmenin çıkması bazen uzun sürebilmektedir. Bu sebeple hareketlilikten 3,4 hafta öncesinde geçici görevlendirmenin Erasmus Ofisine teslim edilmesi ödeme işlemlerinin başlatılması için önem arz etmektedir.
5- Halk Bankası Euro Hesap Bilgi Dekontu
Hesap sahibinin adı soyadı, iban numarası, şube bilgilerinin açıkça görülebileceği bir bilgi dekontu getirilmesi gerekmektedir.
6- Pasaportunuzun Resimli Sayfasının Fotokopisi
Pasaport süreci personelin kendi sorumluluğundadır. Vizeden muaf olmak için Gri Pasaport (Hizmet Pasaportu) alarak hareketliliğe katılmak isteyen personellerimizin, görevlendirmeleri çıktıktan sonra Personel Daire Başkanlığı ile iletişime geçerek ilgili prosedürleri izlemesi gerekmektedir.
7- Hibe Sözleşmesi
Yukarıda sıralanan tüm aşamaları yerine getirmiş ve tüm belgeleri eksiksiz bir şekilde tarafımıza poşet dosya içinde teslim etmiş personellerimiz için Hibe Sözleşmesi hazırlanacaktır. Hibe Sözleşmesinin ilgili taraflarca imzalanması sonrasında muhasebeleştirme süreci başlayacaktır. Hibe ödemesi muhasebedeki yoğunluğa göre 4 hafta sürebilmektedir.
Hareketlilik Sonrası Belgeler;
1- Katılım Sertifikası
Karşı kurumun resmi antetli kağıdında hazırlanmış olması gerekmektedir. Katılım Sertifikasında; karşı kurumun logosu, adresi, iletişim bilgileri, belgeyi imzalayan kişinin bilgileri , imzası ve kaşesinin yer alması gerekmektedir. Aynı zamanda, hareketlilik gerçekleştiren personelin adı soyadı, hareketlilik tarihleri gibi temel bilgilerin de bulunması gerekmektedir.
2- Pasaport Giriş ve Çıkış Mühürlü Sayfaların Fotokopileri
3- Uçuş Biniş Kartları
4- EU Survey Tarafından Gönderilen Anket Formunun Doldurulması
Anket doldurulduktan sonra pdf olarak kaydet seçeneği seçilerek bilgisayara kaydedilmesi ve sonrasında pdf olarak erasmus@ikcu.edu.tr adresine eposta olarak gönderilmesi gerekmektedir.